Research Grants 16/00351-6 - Computação ubíqua, Instrução programada - BV FAPESP
Advanced search
Start date
Betweenand

Method and infrastructure for ubiquitous capture and programmed intervention of experiences: proposal via case studies

Abstract

O projeto de pesquisa ora proposto tem como objetivo modelaro "Experience Sampling and Programmed Intervention Method" (ESPIM). O método combina técnicas do "Experience Sampling Method" (ESM), de computação ubíqua, de engenharia de documentos e de multimídia, bem como procedimentos selecionados de Programação de Ensino Individualizada, para planejamento, autoria e aplicação de programas de intervenção. O método será modelado a partir da aplicação das teorias associadas a ESM e a instrução programada para definir melhores planejamentos de programas de intervenção, e a técnicas e recursos de computação ubíqua, como informações de contexto e dispositivos móveis, para implementação das intervenções ou parte delas. Para definição e evolução do método serão construídas iterativamente, em colaboração com pesquisadores especialistas dos domínios de saúde e educação, uma infraestrutura de software que permita sua aplicação. Para validação do método serão realizados estudos de caso em temas de gerontologia, terapia ocupacional e educação. (AU)

Articles published in Agência FAPESP Newsletter about the research grant:
More itemsLess items
Articles published in other media outlets ( ):
More itemsLess items
VEICULO: TITULO (DATA)
VEICULO: TITULO (DATA)

Scientific publications (7)
(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)
RODRIGUES CUNHA, BRUNA CAROLINA; DA HORA RODRIGUES, KAMILA RIOS; ZAINE, ISABELA; NOGUEIRA DA SILVA, ELIAS ADRIANO; VIEL, CAIO CESAR; CAMPOS PIMENTEL, MARIA DA GRACA. Experience Sampling and Programmed Intervention Method and System for Planning, Authoring, and Deploying Mobile Health Interventions: Design and Case Reports. JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH, v. 23, n. 7, . (16/50489-4, 15/18117-7, 18/14674-7, 16/00351-6, 17/09549-6)
CUNHA, BRUNA C. R.; RODRIGUES, KAMILA R. H.; ZAINE, ISABELA; SCALCO, LEONARDO F.; VIEL, CAIO C.; PIMENTEL, MARIA DA GRACA C.; ASSOC COMP MACHINERY. Web-based authoring of multimedia intervention programs for mobile devices A case study on elderly digital literacy. SAC '19: PROCEEDINGS OF THE 34TH ACM/SIGAPP SYMPOSIUM ON APPLIED COMPUTING, v. N/A, p. 8-pg., . (15/18117-7, 16/00351-6)
RAMOS, GUILHERME M. A.; HANADA, RAIZA; PIMENTEL, MARIA DA GRACA C.; TEIXEIRA, CESAR A. C.; ACM. A word-prediction eye-typing approach for Brazilian Portuguese entries using geometric movements. SIGDOC'17: PROCEEDINGS OF THE 35TH ACM INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE DESIGN OF COMMUNICATION, v. N/A, p. 6-pg., . (08/57705-8, 16/00351-6)
ZAINE, ISABELA; FROHLICH, DAVID MARK; DA HORA RODRIGUES, KAMILA RIOS; RODRIGUES CUNHA, BRUNA CAROLINA; ORLANDO, ALEX FERNANDO; SCALCO, LEONARDO FERNANDES; CAMPOS PIMENTEL, MARIA DA GRACA. Promoting Social Connection and Deepening Relations Among Older Adults: Design and Qualitative Evaluation of Media Parcels. JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH, v. 21, n. 10, . (15/18117-7, 16/00351-6, 17/09549-6, 16/50489-4)
MARTINS, DIOGO S.; CUNHA, BRUNA C. R.; YAGUINUMA, CRISTIANE A.; ZAINE, ISABELA; PIMENTEL, MARIA DA GRACA C.. Effects of Interactive Video Annotations on Students' Browsing Behavior and Perceived Workload. APPLIED COMPUTING REVIEW, v. 19, n. 2, p. 44-57, . (15/18117-7, 13/03337-6, 16/00351-6, 19/00508-0)
VIEL, CAIO C.; RODRIGUES, KAMILA R. H.; ZAINE, ISABELA; CUNHA, BRUNA C. R.; SCALCO, LEONARDO F.; PIMENTEL, MARIA G. C.; ACM. Personalized Ubiquitous Data Collection and Intervention as Interactive Multimedia Documents. PROCEEDINGS OF THE 2017 ACM SYMPOSIUM ON DOCUMENT ENGINEERING (DOCENG 17), v. N/A, p. 4-pg., . (15/18117-7, 16/00351-6)
PIMENTEL, MARIA DA GRACA C.; YAGUINUMA, CRISTIANE A.; MARTINS, DIOGO S.; ZAINE, ISABELA; ASSOC COMP MACHINERY. Anchoring interactive points of interest on web-based instructional video: effects on students' interaction behavior and perceived experience. SAC '19: PROCEEDINGS OF THE 34TH ACM/SIGAPP SYMPOSIUM ON APPLIED COMPUTING, v. N/A, p. 8-pg., . (13/03337-6, 15/18117-7, 16/00351-6)