Advanced search
Start date
Betweenand

Alessandra Turini Bolsoni-Silva

CV Lattes GoogleMyCitations ORCID


Universidade Estadual Paulista (UNESP). Campus de Bauru. Faculdade de Ciências (FC)  (Institutional affiliation for the last research proposal)
Birthplace: Brazil

graduate at Formação de Psicólogo from Universidade Federal de São Carlos (1999), graduate at Bacharel Em Psicologia from Universidade Federal de São Carlos (1997), master's at Education from Universidade Federal de São Carlos (2000) and ph.d. at Psicologia from Universidade de São Paulo - Ribeirão Preto (2003). Has experience in Psychology, focusing on Interpersonal Relations, acting on the following subjects: habilidades sociais, análise do comportamento, relacionamento pais-filhos, avaliação and terapia comportamental. (Source: Lattes Curriculum)

Research grants
Scholarships in Brazil
Scholarships abroad
FAPESP support in numbers * Updated October 17, 2020
Total / Available in English
Contact researcher

Use this Research Supported by FAPESP (BV/FAPESP) channel only to send messages referring to FAPESP-funded scientific projects.


 

 

 

 

Keywords used by the researcher
Scientific publications resulting from Research Grants and Scholarships under the grantee's responsibility (3)

(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)

PublicationsNone
CitationsNone
Cit./ArticleNone
Data from Web of Science

ALESSANDRA TURINI BOLSONI-SILVA; SONIA REGINA LOUREIRO. The Role of Social Skills in Social Anxiety of University Students. Paidéia, v. 24, n. 58, p. -, . (11/11776-4)

MARÍLIA MARIANO; ALESSANDRA TURINI BOLSONI-SILVA. Social Interactions between Teachers and Students: A Study Addressing Associations and Predictions. Paidéia, v. 28, p. -, . (13/08955-0)

ALESSANDRA TURINI BOLSONI-SILVA; ROMMEL MELGAÇO BARBOSA; ALESSANDRA SALINA BRANDÃO; SONIA REGINA LOUREIRO. Prediction of course completion by students of a university in Brazil. Psico-USF (Impresso), v. 23, n. 3, p. -, . (08/10299-5)

Academic Publications

(References retrieved automatically from State of São Paulo Research Institutions)

ROCHA, Juliana Ferreira da. Efeitos de uma intervenção comportamental com treino de habilidades sociais para universitários com fobia social.  156 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências.  Bauru.  (10/04128-3

FERREIRA, Priscila de Paula. Interações virtuais e presenciais em universitários com e sem indicativo de fobia social.  127 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências.  Bauru.  (10/03280-6

LEVATTI, Giovanna Eleuterio. Intervenção analítico-comportamental com mulheres com ansiedade e depressão : efeitos da intervenção e análise da interação terapêutica.  139 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista (Unesp) Faculdade de Ciências.  (15/10230-9

NOBILE, Glaucia Fernanda Galeazzi. Análise sequencial e de qualificadores na psicoterapia com universitários com ansiedade social.  98 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista (Unesp) Faculdade de Ciências.  (14/18745-5

ROVARIS, Jéssica Aline. Análise das comparações e correlações entre problemas de comportamento, práticas parentais e habilidades sociais.  122 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências.  (13/09170-6

FOGAÇA, Fabiane Ferraz Silveira. Análise da interação terapêutica em uma intervenção de grupo com cuidadoras.  137 f. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Ciências de Bauru.  Universidade Estadual Paulista.  Bauru.  (07/52808-0

MARIANO, Marília. Práticas educativas de professores, habilidades sociais e problemas de comportamento : um estudo comparativo, correlacional e preditivo.  108 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências.  (13/08955-0

Please report errors in researcher information by writing to: cdi@fapesp.br.
X

Report errors in this page


Error details: