Advanced search
Start date
Betweenand

Antonio Celso de Noronha Goyos

CV Lattes GoogleMyCitations


Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR). Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)  (Institutional affiliation for the last research proposal)
Birthplace: Brazil

graduate at Psicologia from Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1976), master's at Psychology Applied Behavior Analysis from Western Michigan University (1978) and ph.d. at Psychology from Universidade de São Paulo (1986). He is currently full professor at Universidade Federal de São Carlos. Has experience in Education, focusing on Education for the Disabled, acting on the following subjects: equivalência de estímulos, ensino informatizado, ensino especial, discriminações condicionais and análise comportamental. (Source: Lattes Curriculum)

Research grants
Scholarships in Brazil
Scholarships abroad
FAPESP support in numbers * Updated October 19, 2019
Total / Available in English
Most frequent collaborators in research granted by FAPESP
Contact researcher

Use this Research Supported by FAPESP (BV/FAPESP) channel only to send messages referring to FAPESP-funded scientific projects.


 

 

 

 

Keywords used by the researcher
Scientific publications resulting from Research Grants and Scholarships under the grantee's responsibility (7)

(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)

Publications3
Citations13
Cit./Article4.3
Data from Web of Science

SANTOS‚ M.C.; MASCARO‚ L.H.; MACHADO‚ S.A.S.. Voltammetric and rotating ring-disk studies of underpotential deposition of Ag and Cu on polycrystalline Au electrodes in aqueous H2SO4. Electrochimica Acta, v. 43, n. 16-17, p. 2263-2272, .

HIGBEE, THOMAS S.; APORTA, ANA PAULA; RESENDE, ALICE; NOGUEIRA, MATEUS; GOYOS, CELSO; POLLARD, JOY S.. INTERACTIVE COMPUTER TRAINING TO TEACH DISCRETE-TRIAL INSTRUCTION TO UNDERGRADUATES AND SPECIAL EDUCATORS IN BRAZIL: A REPLICATION AND EXTENSION. JOURNAL OF APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS, v. 49, n. 4, p. 780-793, . Web of Science Citations: 13. (12/04267-9, 12/19534-2)

LUIZA DE MOURA GUIMARÃES; GIOVANA ESCOBAL; CELSO GOYOS. O papel da função reforçadora das relações verbais de tato e textual, em contexto de equivalência de estímulos, em universitários. PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, v. 27, n. 3, p. 522-530, . (10/14525-0, 10/11201-9)

MARILEIDE ANTUNES DE OLIVEIRA; CAMILA POLITTI PENARIOL; CELSO GOYOS. Ensino da aplicação de tarefas de matching-to-sample computadorizadas para ensino de leitura. Acta comport., v. 21, n. 1, p. 53-67, . (10/14661-0)

GIOVANA ESCOBAL; NASSIM CHAMEL ELIAS; CELSO GOYOS. Jogo da Escolha: ferramenta informatizada para avaliar preferências por reforçadores. Temas em Psicologia, v. 20, n. 2, p. 451-458, . (10/11201-9)

DAL BEN, RODRIGO; GOYOS, CELSO. Authorship Trends in The Analysis of Verbal Behavior: 1982-2016. ANALYSIS OF VERBAL BEHAVIOR, v. 33, n. 1, p. 117-138, . Web of Science Citations: 0. (13/24761-0)

DAL BEN, RODRIGO; GOYOS, CELSO. Further evidence of automatic reinforcement effects on verbal form. ANALYSIS OF VERBAL BEHAVIOR, v. 35, n. 1, p. 74-84, . Web of Science Citations: 0. (13/24761-0)

Academic Publications

(References retrieved automatically from State of São Paulo Research Institutions)

ROSSIT, Rosana Aparecida Salvador. Matemática para deficientes mentais: contribuições do paradigma de equivalência de estímulos para desenvolvimento e avaliação de um currículo. 2003. 169f. Tese (Doutorado) – Centro de Educação e Ciências Humanas. Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR). São Carlos. (00/01379-3)

SOUZA, Gleice de. Ensino do nado estilo crawl para indivíduos com Síndrome de Down com ênfase no reforçamento de respostas corretas. 2002. 77f. Dissertação (Mestrado) - Centro de Educação e Ciências Humanas. Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR). São Paulo. (00/09886-1)

Distribution map of accesses to this page
Click here to view the access summary to this page.
Please report errors in researcher information by writing to: cdi@fapesp.br.
X

Report errors in this page


Error details: