Advanced search
Start date
Betweenand

Eliane Schochat

CV Lattes GoogleMyCitations ORCID


Universidade de São Paulo (USP). Faculdade de Medicina (FM)  (Institutional affiliation for the last research proposal)
Birthplace: Brazil

bachelor's at Curso de Fonoaudiologia from Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1979), master's at Linguistics from Universidade de São Paulo (1991) and doctorate at Linguistics from Universidade de São Paulo (1994). Has experience in Speech Therapy, acting on the following subjects: processamento auditivo, neuroaudiologia, eletrofisiologia, avaliação do processamento auditivo and avaliação eletrofisiológica. (Source: Lattes Curriculum)

Research grants
Scholarships in Brazil
Scholarships abroad
FAPESP support in numbers * Updated April 10, 2021
Total / Available in English
Most frequent collaborators in research granted by FAPESP
Contact researcher

Use this Research Supported by FAPESP (BV/FAPESP) channel only to send messages referring to FAPESP-funded scientific projects.


 

 

 

 

Keywords used by the researcher
Scientific publications resulting from Research Grants and Scholarships under the grantee's responsibility (9)

(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)

Publications7
Citations62
Cit./Article8.9
Data from Web of Science

SCHOCHAT, E.; MUSIEK, F. E.; ALONSO, R.; OGATA, J.. Effect of auditory training on the middle latency response in children with (central) auditory processing disorder. Brazilian Journal of Medical and Biological Research, v. 43, n. 8, p. 777-785, . Web of Science Citations: 25.

MURPHY, CRISTINA F. B.; PAGAN-NEVES, LUCIANA O.; WERTZNER, HAYDEE F.; SCHOCHAT, ELIANE. Auditory and Visual Sustained Attention in Children with Speech Sound Disorder. PLoS One, v. 9, n. 3, . Web of Science Citations: 9.

FILIPPINI, RENATA; WONG, BRYAN; SCHOCHAT, ELIANE; MUSIEK, FRANK. GIN Test: A Meta-Analysis on Its Neurodiagnostic Value. JOURNAL OF THE AMERICAN ACADEMY OF AUDIOLOGY, v. 31, n. 2, p. 147-157, . Web of Science Citations: 0. (15/01813-0)

MONTEIRO, THAIS REGINA; ROCHA-MUNIZ, CAROLINE NUNES; FILIPPINI, RENATA; MORAIS, ALINE ALBUQUERQUE; SCHOCHAT, ELIANE. The influence of oral language environment on auditory development. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology, v. 139, . Web of Science Citations: 0. (15/01451-1)

KARENINA SANTOS CALARGA; CAROLINE ROCHA-MUNIZ; BENOÎT JUTRAS; ELIANE SCHOCHAT. Tradução e adaptação de um software de treinamento da escuta no ruído para o português brasileiro. Audiol., Commun. Res., v. 23, p. -, . (13/04094-0)

RENATA FILIPPINI; ELIANE SCHOCHAT. A new paradigm for temporal masking assessment: pilot study. CoDAS, v. 26, n. 4, p. -, . (12/20086-4)

ROCHA-MUNIZ, CAROLINE NUNES; MAMEDE CARVALLO, RENATA MOTA; SCHOCHAT, ELIANE. Medial olivocochlear function in children with poor speech-in-noise performance and language disorder. International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology, v. 96, p. 116-121, . Web of Science Citations: 5. (09/18417-0)

ROCHA-MUNIZ, CAROLINE NUNES; BEFI-LOPES, DEBORA MARIA; SCHOCHAT, ELIANE. Sensitivity, specificity and efficiency of speech-evoked ABR. HEARING RESEARCH, v. 317, p. 15-22, . Web of Science Citations: 11. (09/18417-0)

FILIPPINI, R.; BEFI-LOPES, D. M.; SCHOCHAT, E.. Efficacy of Auditory Training Using the Auditory Brainstem Response to Complex Sounds: Auditory Processing Disorder and Specific Language Impairment. FOLIA PHONIATRICA ET LOGOPAEDICA, v. 64, n. 5, p. 217-226, . Web of Science Citations: 12. (10/50416-0)

Academic Publications

(References retrieved automatically from State of São Paulo Research Institutions)

MONTEIRO, Thaís Regina. Processamento auditivo em crianças ouvintes filhas de surdos sinalizadores: um estudo caso-controle. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (15/01451-1

ALONSO, Renata. P300 em indivíduos com transtorno de processamento auditivo (central) submetidos a treinamento auditivo. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (06/52774-6

FILIPPINI, Renata. Eficácia do treinamento auditivo por meio do potencial evocado para sons complexos nos transtornos de audição e linguagem. Tese (Doutorado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (10/50416-0

NALOM, Ana Flávia de Oliveira. Processamento auditivo, vocabulário receptivo e compreensão leitora em escolares do 5o. ano do ensino fundamental. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (16/06304-0

CALARGA, Karenina Santos. Tradução e adaptação de um software de treinamento auditivo para escolares. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (13/04094-0

MORAIS, Aline Albuquerque. A eficácia do treinamento auditivo acusticamente controlado em idosos com transtorno do processamento auditivo. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (12/04561-4

LEITE, Libia Camargo Ribeiro. O efeito da estimulação top-down e bottom-up no potencial evocado auditivo de tronco encefálico com estímulo complexo. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (13/07490-3

PIRES, Mayra Monteiro. A eficácia de um programa de treinamento auditivo temporal em crianças que apresentam erros ortográficos de caracterização surda-sonora. Tese (Doutorado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (13/25973-1

MURPHY, Cristina Ferraz Borges. Desenvolvimento de software para treinamento auditivo e aplicação em crianças com dislexia. Tese (Doutorado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (06/50726-4

ROCHA-MUNIZ, Caroline Nunes. Processamento de sinais acústicos de diferentes complexidades em crianças com alteração de percepção da audição ou da linguagem. Tese (Doutorado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (09/18417-0

ALONSO, Renata. P300 em indivíduos com transtorno de processamento auditivo (central) submetidos a treinamento auditivo. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (06/52774-6

FILIPPINI, Renata. Eficácia do treinamento auditivo por meio do potencial evocado para sons complexos nos transtornos de audição e linguagem. Tese (Doutorado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (10/50416-0

MONTEIRO, Thaís Regina. Processamento auditivo em crianças ouvintes filhas de surdos sinalizadores: um estudo caso-controle. Dissertação (Mestrado) -  Faculdade de Medicina.  Universidade de São Paulo (USP).  São Paulo.  (15/01451-1

Please report errors in researcher information by writing to: cdi@fapesp.br.
X

Report errors in this page


Error details: