Advanced search
Start date
Betweenand

Salete Linhares Queiroz

CV Lattes ResearcherID ORCID


Universidade de São Paulo (USP). Instituto de Química de São Carlos (IQSC)  (Institutional affiliation for the last research proposal)
Birthplace: Brazil

Salete Linhares Queiroz holds a BSc in Industrial Chemistry from the Federal University of Ceará (1988),javascript:void(0) an MSc in Chemistry from the Federal University of São Carlos (1991), a PhD in Chemistry from the São Paulo State University (1996) and Post-doctorate degrees in Education from the University of Campinas (2001) and Pennsylvania State University (2009). She has a research productivity scholarship from CNPq and is coordinator of the Postgraduate Diploma Course in Teaching Methods in Natural Sciences (lato sensu) at the University of São Paulo (USP). She is also Director of the Scientific and Cultural Dissemination Centre at USP (CDCC/USP), editor of the Química Nova na Escola (SBQ) journal and a lecturer at the São Carlos Institute of Chemistry (USP), where she coordinates the Chemistry Teaching Research Group. She has supervised 25 master´s students and 13 doctorate students, who have all graduated. She has experience in Education, especially Chemistry Education, working mainly on the following research areas: language, new technologies and state-of-the art in Chemistry Education. (Source: Lattes Curriculum)

News published in Agência FAPESP Newsletter about the researcher
Articles published in other media outlets (0 total):
More itemsLess items
VEICULO: TITULO (DATA)
VEICULO: TITULO (DATA)
Research grants
Scholarships in Brazil
Scholarships abroad
FAPESP support in numbers * Updated October 16, 2021
Total / Available in English
Most frequent collaborators in research granted by FAPESP
Contact researcher

Use this Research Supported by FAPESP (BV/FAPESP) channel only to send messages referring to FAPESP-funded scientific projects.


 

 

 

 

Keywords used by the researcher
Scientific publications resulting from Research Grants and Scholarships under the grantee's responsibility (13)

(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)

PublicationsNone
CitationsNone
Cit./ArticleNone
Data from Web of Science

JANE RAQUEL SILVA DE OLIVEIRA; SALETE LINHARES QUEIROZ. Textos científicos de autoria de graduandos em química: análise dos professores. Química Nova, v. 37, n. 9, p. 1559-1565, . (11/06555-9)

JANE RAQUEL SILVA DE OLIVEIRA; SALETE LINHARES QUEIROZ. COMUNICAÇÃO CIENTÍFICA NO ENSINO SUPERIOR DE QUÍMICA: UMA REVISÃO. Química Nova, v. 38, n. 4, p. 553-562, . (11/06555-9)

SÁ, LUCIANA PASSOS; QUEIROZ, SALETE LINHARES. Promovendo a argumentação no ensino superior de química. Química Nova, v. 30, n. 8, p. 2035-2042, .

SÁ, LUCIANA PASSOS; FRANCISCO, CRISTIANE ANDRETTA; QUEIROZ, SALETE LINHARES. Estudos de caso em química. Química Nova, v. 30, n. 3, p. 731-739, .

LUCIANA MASSI; GELSON RIBEIRO DOS SANTOS; JERINO QUEIROZ FERREIRA; SALETE LINHARES QUEIROZ. Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química. Química Nova, v. 32, n. 2, p. 503-510, .

JANE RAQUEL SILVA DE OLIVEIRA; ALZIR AZEVEDO BATISTA; SALETE LINHARES QUEIROZ. Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório. Química Nova, v. 33, n. 9, p. 1980-1986, .

PATRÍCIA FERNANDA DE OLIVEIRA CABRAL; NILCIMAR DOS SANTOS SOUZA; SALETE LINHARES QUEIROZ. CASOS INVESTIGATIVOS PARA A PROMOÇÃO DA CSCL NO ENSINO SUPERIOR DE QUÍMICA. Química Nova, v. 40, n. 9, p. -, . (12/05437-5)

PATRÍCIA FERNANDA DE OLIVEIRA CABRAL; KEILA ANGÉLICA PERON; SALETE LINHARES QUEIROZ. EXPOSIÇÃO ORAL NO ENSINO SUPERIOR DE QUÍMICA. Química Nova, v. 42, n. 2, p. 221-231, . (16/20073-0)

ARIANE BAFFA LOURENÇO; JERINO QUEIROZ FERREIRA; SALETE LINHARES QUEIROZ. Licenciandos em química e argumentação científica: tendências nas ações discursivas em sala de aula. Química Nova, v. 39, n. 4, p. 513-521, . (13/21525-4)

SALETE LINHARES QUEIROZ; LUCIANA NOBRE DE ABREU FERREIRA. Traços de cientificidade, didaticidade e laicidade em artigos da revista 'Ciência Hoje' relacionados à química. Ciência e Educação, v. 19, n. 4, p. 947-969, . (08/10577-5)

LUCIANA NOBRE DE ABREU FERREIRA; SALETE LINHARES QUEIROZ. Artigos da revista Ciência Hoje como recurso didático no ensino de química. Química Nova, v. 34, n. 2, p. 354-360, . (08/10577-5)

JANE RAQUEL SILVA DE OLIVEIRA; SALETE LINHARES QUEIROZ. A retórica da linguagem científica: das bases teóricas à elaboração de material didático para o ensino superior de Química. Química Nova, v. 35, n. 4, p. 851-857, . (11/06555-9)

MIKEAS SILVA DE LIMA; SALETE LINHARES QUEIROZ. MODELO SEMIÓTICO DE LEITURA DE INSCRIÇÕES: APLICAÇÃO NA EDUCAÇÃO EM QUÍMICA. Química Nova, v. 43, n. 7, p. 987-997, . (18/23809-3, 18/23819-9)

Academic Publications

(References retrieved automatically from State of São Paulo Research Institutions)

SOUZA, Nilcimar dos Santos. Argumentação colaborativa mediada por computador no ensino superior de química. Tese (Doutorado) -  Instituto de Química de São Carlos.  Universidade de São Paulo (USP).  São Carlos.  (12/05437-5

MASSI, Luciana. Contribuição da iniciação científica na apropriação da linguagem científica por alunos de graduação em Química. Dissertação (Mestrado) -  Instituto de Química de São Carlos.  Universidade de São Paulo (USP).  São Carlos.  (05/57244-2

Please report errors in researcher information by writing to: cdi@fapesp.br.
X

Report errors in this page


Error details: