Advanced search
Start date
Betweenand

Renata Maria Coimbra Libório

CV Lattes ResearcherID ORCID


Universidade Estadual Paulista (UNESP). Campus de Presidente Prudente. Faculdade de Ciências e Tecnologia (FCT)  (Institutional affiliation for the last research proposal)
Birthplace: Brazil

graduate at Bacharelado Em Psicologia from Pontifícia Universidade Católica de Campinas (1989), master's at Psychology from Universidade de São Paulo (1997) and ph.d. at Psychology from Universidade de São Paulo (2003). Has experience in Psychology, focusing on Psychology of the Human Development, acting on the following subjects: formação de professores, exploração sexual, situação de risco, crianças e adolescentes and violência sexual. (Source: Lattes Curriculum)

News published in Agência FAPESP Newsletter about the researcher
Research grants
Scholarships in Brazil
Scholarships abroad
FAPESP support in numbers * Updated July 24, 2021
Total / Available in English
Most frequent collaborators in research granted by FAPESP
Contact researcher

Use this Research Supported by FAPESP (BV/FAPESP) channel only to send messages referring to FAPESP-funded scientific projects.


 

 

 

 

Keywords used by the researcher
Scientific publications resulting from Research Grants and Scholarships under the grantee's responsibility (1)

(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)

ALEX SANDRO GOMES PESSOA; RENATA MARIA COIMBRA; AMITY NOLTEMEYER; DOROTHY BOTTRELL. Resilience processes within the school context of adolescents with sexual violence history. Educ. rev., v. 33, .

Academic Publications

(References retrieved automatically from State of São Paulo Research Institutions)

FERRO, Elaine Gomes. O papel dos projetos sociais na vida de adolescentes em contextos potenciais de rico e processos de resiliência.  182 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  (11/16127-4

PESSOA, Alex Sandro Gomes. Trajetórias negligenciadas : processos de resiliência em adolescentes com histórico de envolvimneto no tráfico de drogas.  226 f. Tese (Doutorado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  (12/07418-8

FRANCISCO, Marcos Vinicius. A construção social da personalidade de adolescentes expostos ao bullying escolar e os processos de “resiliência em-si” : uma análise histórico-cultural.  266 f. Tese (Doutorado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  (10/15071-2

PESSOA, Alex Sandro Gomes. O papel da escola na vida de adolescentes vítimas de violência sexual : risco e proteção.  122 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  Presidente Prudente.  (08/56913-6

CAMARGO, Luciene dos Santos. Concepções de adolescentes sobre a escola : do risco à proteção.  161 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  Presidente Prudente.  (07/51540-4

SANTOS, Rita de Cássia Ferreira dos. Violência sexual e a formação de educadores : uma proposta de intervenção.  162 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  Presidente Prudente.  (08/56881-7

JÚNIOR, Isaias Batista de Oliveira. Professores e famílias não convencionais : uma proposta de intervenção e formação pelas lentes do cinema.  259 f. Tese (Doutorado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  (14/04983-1

SAKOTANI, Vanessa Hanayo. Resiliência, educação e escola : um balanço das produções científicas de 2000 a 2013.  158 f. Dissertação (Mestrado) -  Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" Faculdade de Ciências e Tecnologia.  (13/19005-2

Please report errors in researcher information by writing to: cdi@fapesp.br.
X

Report errors in this page


Error details: