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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Tweet sentiment analysis with classifier ensembles

Texto completo
Autor(es):
da Silva, Nadia F. F. [1] ; Hruschka, Eduardo R. [1] ; Hruschka, Jr., Estevam R. [2]
Número total de Autores: 3
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Sao Paulo, Inst Math & Comp Sci, Sao Carlos, SP - Brazil
[2] Univ Fed Sao Carlos UFSCAR, Dept Comp Sci, Sao Carlos, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: DECISION SUPPORT SYSTEMS; v. 66, p. 170-179, OCT 2014.
Citações Web of Science: 89
Resumo

Twitter is a microblogging site in which users can post updates (tweets) to friends (followers). It has become an immense dataset of the so-called sentiments. In this paper, we introduce an approach that automatically classifies the sentiment of tweets by using classifier ensembles and lexicons. Tweets are classified as either positive or negative concerning a query term. This approach is useful for consumers who can use sentiment analysis to search for products, for companies that aim at monitoring the public sentiment of their brands, and for many other applications. Indeed, sentiment classification in microblogging services (e.g., Twitter) through classifier ensembles and lexicons has not been well explored in the literature. Our experiments on a variety of public tweet sentiment datasets show that classifier ensembles formed by Multinomial Naive Bayes, SVM, Random Forest, and Logistic Regression can improve classification accuracy. (C) 2014 Elsevier B.V. All rights reserved. (AU)

Processo FAPESP: 13/07375-0 - CeMEAI - Centro de Ciências Matemáticas Aplicadas à Indústria
Beneficiário:José Alberto Cuminato
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Centros de Pesquisa, Inovação e Difusão - CEPIDs
Processo FAPESP: 13/07787-6 - Modelos e algoritmos para o aprendizado sem fim
Beneficiário:Estevam Rafael Hruschka Júnior
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Regular