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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Collision Avoidance Mechanism for Symmetric Circular Formations of Unitary Mass Autonomous Vehicles at Constant Speed

Texto completo
Autor(es):
Freitas, Vander L. S. [1] ; Macau, Elbert E. N. [1, 2]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Natl Inst Space Res, 1758 Av Astronautas, BR-12227010 Sao Jose Dos Campos - Brazil
[2] Univ Fed Sao Paulo, 1201 Cesare Mansueto Giulio Lattes, BR-12247014 Sao Jose Dos Campos - Brazil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: MATHEMATICAL PROBLEMS IN ENGINEERING; 2018.
Citações Web of Science: 0
Resumo

Collective motion is a promising field that studies how local interactions lead groups of individuals to global behaviors. Biologists try to understand how those subjects interplay in nature, and engineers are concerned with the application of interaction strategies to mobile vehicles, satellites, robots, etc. There are several models in literature that employ strategies observed in groups of beings in nature. The aim is not to literally mimic them but to extract suitable strategies for the chosen application. These models, constituted of multiple mobile agents, can be used in tasks such as data collection, surveillance and monitoring. One approach is to use phasecoupled oscillators to design the mobile agents, in which each member is an oscillator and they are coupled according to an interconnection network. This design usually does not keep track and handle the possible collisions within the group, and real applications obviously must manage these situations to prevent the equipment from crashing. This paper introduces a collision avoidance mechanism to a model of particles with phase-coupled oscillators dynamics for symmetric circular formations. (AU)

Processo FAPESP: 17/24224-6 - Sincronização isócrona com atraso de propagação e controle de veículos autônomos em deslocamento de formação
Beneficiário:Vander Luis de Souza Freitas
Linha de fomento: Bolsas no Exterior - Estágio de Pesquisa - Doutorado
Processo FAPESP: 17/04552-9 - Sincronização e controle de rede de osciladores caóticos e aplicações ao controle de veículos autônomos móveis em deslocamento de formação
Beneficiário:Vander Luis de Souza Freitas
Linha de fomento: Bolsas no Brasil - Doutorado
Processo FAPESP: 15/50122-0 - Fenômenos dinâmicos em redes complexas: fundamentos e aplicações
Beneficiário:Elbert Einstein Nehrer Macau
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Temático