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(Referência obtida automaticamente do SciELO, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

TRANSITIONING BETWEEN UNIVERSITY AND WORK: UNEQUAL TRAJECTORIES AND AFFIRMATIVE POLICIES

Texto completo
Autor(es):
Nadya Araujo Guimarães ; Ana Carolina Andrada ; Monise Fernandes Picanço
Número total de Autores: 3
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: Cad. Pesqui.; v. 49, n. 172, p. 284-309, Jun. 2019.
Resumo

Resumo The article analyzes the transition process between higher education and the labor market, as experienced by graduates of a prestigious institution that helped pioneer affirmative action programs. A panel was created to track the occupational pathways taken by the first two sets of graduates that went through the program (enrolled in 2005 and 2006). The article contains four parts: the case; the methodological construction of the panel; the results, highlighting the diversity of the trajectories and the chances for accessing quality employment among beneficiaries, or not, of inclusion policies; and the effects of the program on the occupational destinations of its graduates. (AU)

Processo FAPESP: 13/07616-7 - CEM - Centro de Estudos da Metrópole
Beneficiário:Marta Teresa da Silva Arretche
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Centros de Pesquisa, Inovação e Difusão - CEPIDs
Processo FAPESP: 08/57843-1 - Centro de Estudos da Metrópole
Beneficiário:Eduardo Cesar Leão Marques
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Temático