Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Is Rotten Tomatoes killing the movie industry? A regression discontinuity approach

Texto completo
Autor(es):
Nishijima, Marislei [1] ; Rodrigues Jr, Mauro ; Donega Souza, Thais Luiza [2]
Número total de Autores: 3
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Sao Paulo, Inst Int Relat, Av Prof Lucio Martins Rodrigues S-N, Trav 4-5, BR-05508020 Sao Paulo, SP - Brazil
[2] Univ Sao Paulo, Sch Arts Sci & Humanities, Sao Paulo - Brazil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: APPLIED ECONOMICS LETTERS; APR 2021.
Citações Web of Science: 0
Resumo

We study the effect of expert reviews on consumer choice, focusing on the movie industry. Specifically, we estimate the impact of a popular movie review aggregator - Rotten Tomatoes (RT) - on box office revenue, using a sample of 1,239 movies widely-released in the U.S. between 1999 and 2019. RT's rating system allows us to use regression discontinuity, thus avoiding problems associated with omitted unobservable characteristics of movies (such as quality and commercial appeal). We do not find evidence that RT ratings affect box office performance. (AU)

Processo FAPESP: 18/02272-1 - Efeito de revisões críticas de profissionais e consumidores sobre consumo de bens de informação - o caso do cinema dos Estados Unidos
Beneficiário:Marislei Nishijima
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Regular