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Training Optimum-Path Forest on Graphics Processing Units

Autor(es):
Iwashita, Adriana S. ; Romero, Marcos V. T. ; Baldassin, Alexandro ; Costa, Kelton A. P. ; Papa, Joao P. ; Battiato, S ; Braz, J
Número total de Autores: 7
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: PROCEEDINGS OF THE 2014 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER VISION, THEORY AND APPLICATIONS (VISAPP 2014), VOL 2; v. N/A, p. 8-pg., 2014-01-01.
Resumo

In this paper, we presented a Graphics Processing Unit (GPU)-based training algorithm for Optimum-Path Forest (OPF) classifier. The proposed approach employs the idea of a vector-matrix multiplication to speed up both traditional OPF training algorithm and a recently proposed Central Processing Unit (CPU)-based OPF training algorithm. Experiments in several public datasets have showed the efficiency of the proposed approach, which demonstrated to be up to 14 times faster for some datasets. To the best of our knowledge, this is the first GPU-based implementation for OPF training algorithm. (AU)

Processo FAPESP: 09/16206-1 - Novas tendências em reconhecimento de padrões baseado em floresta de caminhos ótimos
Beneficiário:João Paulo Papa
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Jovens Pesquisadores
Processo FAPESP: 10/12697-8 - Implementação do Algoritmo de Treinamento do Classificador Floresta de Caminhos Ótimos em GPU
Beneficiário:Adriana Sayuri Iwashita
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Mestrado
Processo FAPESP: 11/08348-0 - Implementação do Algoritmo de Teste do Classificador Floresta de Caminhos Ótimos em GPU
Beneficiário:Marcos Vinicius Trigo Romero
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Iniciação Científica