Busca avançada
Ano de início
Entree

Love me - Learning Objects in Virtual Environments: Mathematics Education

Processo: 05/60655-4
Modalidade de apoio:Auxílio à Pesquisa - Tecnologia da Informação no Desenvolvimento da Internet Avançada - TIDIA
Data de Início da vigência: 01 de dezembro de 2006
Data de Término da vigência: 31 de dezembro de 2009
Área do conhecimento:Ciências Exatas e da Terra - Matemática
Pesquisador responsável:Janete Bolite Frant
Beneficiário:Janete Bolite Frant
Instituição Sede: Pró-Reitoria Acadêmica. Universidade Bandeirantes (UNIBAN). São Paulo , SP, Brasil
Assunto(s):Educação matemática  Aprendizagem  Educação digital 
Palavra(s)-Chave do Pesquisador:Learning Objects | Management Of Activities | Mathematics Education | Repository | Weblab

Resumo

The LOVE ME Lab will bring together a group of researchers with developing expertise in elaborating tools, environments and methodologies for e-learning from several units of the Catholic University at Sao Paulo - PUCSP. By reuniting the experience of this multi-disciplinary team, we intend to develop an E-Learning Lab aimed understanding the changing relationships between learning, knowledge, media and technology, and involved in designing systems that will have a lasting impact on how people learn and communicate. The lab will serve as a space to house leaning object, microworld, a databank of video tapes of mathematics teaching experiences involving the digital technologies and a collection of video papers documenting how professional learning and research products emerge and take shape in virtual learning settings. To work with the School of the Future lab who already has the experience with repositories of learning objects is unique and match our proposal. (AU)

Matéria(s) publicada(s) na Agência FAPESP sobre o auxílio:
Mais itensMenos itens
Matéria(s) publicada(s) em Outras Mídias ( ):
Mais itensMenos itens
VEICULO: TITULO (DATA)
VEICULO: TITULO (DATA)

Publicações científicas
(Referências obtidas automaticamente do Web of Science e do SciELO, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores)
HEALY, LULU; KYNIGOS, CHRONIS. Charting the microworld territory over time: design and construction in mathematics education. ZDM-MATHEMATICS EDUCATION, v. 42, n. 1, p. 14-pg., . (05/60655-4, 04/15109-9)
HEALY, LULU; JAHN, ANA PAULA; FRANT, JANETE BOLITE. Digital technologies and the challenge of constructing an inclusive school mathematics. ZDM-MATHEMATICS EDUCATION, v. 42, n. 3-4, p. 12-pg., . (05/60655-4)