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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

re on -time performance statistics worthless? An empirical study of the flight scheduling strategies of Brazilian airline

Texto completo
Autor(es):
Eufrasio, Ana Beatriz R. [1] ; Eller, Rogeria A. G. [1] ; Oliveira, Alessandro V. M. [1]
Número total de Autores: 3
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Aeronaut Inst Technol, Ctr Airline Econ, Sao Jose Dos Campos - Brazil
Número total de Afiliações: 1
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: TRANSPORTATION RESEARCH PART E-LOGISTICS AND TRANSPORTATION REVIEW; v. 145, JAN 2021.
Citações Web of Science: 2
Resumo

Airlines may manage their on-time performance by lengthening schedules with engineered increases in planned flight times. We develop an econometric model of high dimensional sparse (HDS) regression to decompose the extra schedule block times into operational and strategic factors. We estimate the impact of extra times on flight delays, allowing for the moderation effects of runway congestion, slots, and propagated delay. We test the hypothesis of the existence and effectiveness of schedule padding practices. We find that a 2012 on-time disclosure rule may have induced carriers' padding behavior. In contrast, slot regulation may prevent the formation of extra block times. (AU)

Processo FAPESP: 15/19444-1 - Taxação de emissões de gases de companhias aéreas: modelagem econométrica para investigar seus potenciais efeitos sobre o transporte aéreo brasileiro
Beneficiário:Alessandro Vinícius Marques de Oliveira
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular
Processo FAPESP: 13/14914-4 - Avaliação empírica dos impactos competitivos de regras regulatórias de redistribuição de slots em aeroportos
Beneficiário:Alessandro Vinícius Marques de Oliveira
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular