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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Joint optimal operation of photovoltaic units and electric vehicles in residential networks with storage systems: A dynamic scheduling method

Texto completo
Autor(es):
Sabillon, Carlos [1] ; Franco, John F. [2] ; Rider, Marcos J. [3] ; Romero, Ruben [1]
Número total de Autores: 4
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Sao Paulo State Univ, Fac Engn llha Solteira, Ilha Solteira, SP - Brazil
[2] Sao Paulo State Univ, Sch Energy Engn, BR-19274000 Rosana - Brazil
[3] Univ Estadual Campinas, Dept Syst & Energy, Campinas, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 3
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: INTERNATIONAL JOURNAL OF ELECTRICAL POWER & ENERGY SYSTEMS; v. 103, p. 136-145, DEC 2018.
Citações Web of Science: 7
Resumo

The growing penetration of low-carbon technologies in residential networks such as photovoltaic generation (PV) units and electric vehicles (EVs) may cause technical issues on the grid. Thus, operation planning of electrical distribution networks (EDNs) should consider the inclusion of these technologies in order to avoid operational limit breaches. This paper proposes a dynamic scheduling method for the optimal operation of PV units and EVs in unbalanced residential EDNs, considering energy storage systems (ESSs). The proposed method optimizes the joint operation of PV units and EVs, using ESSs to increase the local consumption of the renewable energy. A rolling multi-period strategy based on a mixed integer linear programming model is used to dynamically optimize a centralized decision making, determining control actions for on-load tap changers (OLTCs), ESSs, PV units, and EVs connected to the network. At each time interval, data for PV generation and EV demand is updated using actual information and historical profiles, generating an updated forecast for a one-day-ahead operation in order to properly cope with weather uncertainties and EV owner's behavior without the need of multiple scenarios. The effectiveness and robustness of this approach are verified in different cases via a 107-node test EDN. (AU)

Processo FAPESP: 17/02831-8 - Aplicação de métodos de otimização no planejamento do sistema de distribuição de energia elétrica
Beneficiário:John Fredy Franco Baquero
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular
Processo FAPESP: 15/21972-6 - Otimização do planejamento e da operação de sistemas de transmissão e de distribuição de energia elétrica
Beneficiário:Rubén Augusto Romero Lázaro
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 18/08008-4 - Gestão coordenada dos recursos de energia na presença de incerteza considerando veículos elétricos e flexibilidade da procura de energia em redes de distribuição
Beneficiário:Rubén Augusto Romero Lázaro
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular