Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Providing Semi-private Feedback on a Shared Public Screen by Controlling Presentation Onset

Texto completo
Autor(es):
Beshai, Peter [1] ; Caceffo, Ricardo [1, 2] ; Booth, Kellogg S. [1]
Número total de Autores: 3
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ British Columbia, 201-2366 Main Mall, Vancouver, BC V6T 1Z4 - Canada
[2] Univ Estadual Campinas, UNICAMP, Av Albert Einstein 1251, Cidade Univ, BR-13083852 Campinas, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: ACM Transactions on Applied Perception (TAP); v. 17, n. 3 NOV 2020.
Citações Web of Science: 0
Resumo

We describe a novel technique to provide semi-private feedback on a shared public screen. The technique uses a no-onset presentation that takes advantage of perceptual limitations in human vision to avoid alerting other users to feedback directed at one individual user by suppressing the sudden onset of the feedback. Three experiments evaluated the effectiveness of the technique and appropriate timing parameters and alternatives for presentation onset. Our experiments indicated that an 80 ms no-onset presentation allows participants to interpret information directed to them with over 90% accuracy, but their ability to interpret simultaneously presented information intended for others will be close to random chance. The technique initially camouflages the information being presented by overlaying additional visual elements and then removes those elements to reveal only the elements encoding the information being presented. We discuss applications for the technique, including classroom clicker usage, which was our original motivation for the study. (AU)

Processo FAPESP: 15/08668-6 - Estudo, desenvolvimento e avaliação de novas metodologias associadas aos Clickers para suporte ao ambiente de aprendizado ativo
Beneficiário:Ricardo Edgard Caceffo
Modalidade de apoio: Bolsas no Exterior - Estágio de Pesquisa - Pós-Doutorado
Processo FAPESP: 14/07502-4 - Metodologia educacional para promoção do aprendizado ativo através do suporte ao conteúdo dinâmico de aula
Beneficiário:Ricardo Edgard Caceffo
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Pós-Doutorado