Boosting the Usage of Green Energy for EV Charging... - BV FAPESP
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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Boosting the Usage of Green Energy for EV Charging in Smart Buildings Managed by an Aggregator Through a Novel Renewable Usage Index

Texto completo
Autor(es):
Guzman, Cindy P. [1] ; Arias, Nataly Banol [2] ; Franco, John Fredy [3] ; Soares, Joao [4] ; Vale, Zita [5] ; Romero, Ruben [1]
Número total de Autores: 6
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Sao Paulo State Univ UNESP, Dept Elect Engn, BR-15385000 Ilha Solteira - Brazil
[2] State Univ Campinas UNICAMP, Dept Syst & Energy, BR-13083852 Campinas - Brazil
[3] Sao Paulo State Univ, Sch Energy Engn, BR-19274000 Rosana - Brazil
[4] Res Grp Intelligent Engn & Comp Adv Innovat & Dev, Polytechn Inst Porto IPP, P-4200072 Porto - Portugal
[5] Polytechn Inst Porto IPP, P-4200072 Porto - Portugal
Número total de Afiliações: 5
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: IEEE ACCESS; v. 9, p. 105357-105368, 2021.
Citações Web of Science: 0
Resumo

The growing trend of electric vehicles (EVs) and building integrated photovoltaics (BIPVs) is a promising means to reduce related climate change issues. EV loads can be managed via an aggregator to maximize the usage of green energy produced by photovoltaic units (PV) through smart charging strategies that exploit controllable EV demand connected to BIPV. Previous works have focused on the EV charging coordination in a smart BIPV, although without an optimization that encourages EV charging with the energy produced by the PV units. This paper proposes an aggregation strategy that maximizes a green energy index (GEI) for the smart charging coordination of EVs, which takes advantage of periods with high PV availability to charge the EV batteries; moreover, a post-processing stage for the GEI provides EV owners with information about the percentage of charged energy, period by period, that comes from PV generation. The results for a case study with 510 EVs integrated with 17 smart BIPVs show that the strategy effectively optimizes the usage of the energy produced by the PV units to charge the EVs, contributes to reduce non-renewable energy consumption of the building sector, and satisfies the EV owners' energy requirements for transportation. (AU)

Processo FAPESP: 17/02831-8 - Aplicação de métodos de otimização no planejamento do sistema de distribuição de energia elétrica
Beneficiário:John Fredy Franco Baquero
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular
Processo FAPESP: 18/23617-7 - Operação ótima de sistemas modernos de distribuição de energia elétrica através da participação ativa de veículos elétricos e baterias estacionárias
Beneficiário:Maria Nataly Banol Arias
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Pós-Doutorado
Processo FAPESP: 18/08008-4 - Gestão coordenada dos recursos de energia na presença de incerteza considerando veículos elétricos e flexibilidade da procura de energia em redes de distribuição
Beneficiário:Rubén Augusto Romero Lázaro
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular