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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Estimating strategic responses to the march of a low cost carrier to primary airports

Texto completo
Autor(es):
Bettini, Humberto F. A. J. [1, 2] ; Silveira, Jose Maria F. J. [3, 2] ; Oliveira, Alessandro V. M. [2, 4]
Número total de Autores: 3
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Sao Paulo, Sao Paulo - Brazil
[2] Ctr Airline Econ, Sao Paulo - Brazil
[3] Univ Estadual Campinas, Campinas, SP - Brazil
[4] Aeronaut Inst Technol, Praca Marechal Eduardo Gomes 50, BR-12228900 Sao Jose Dos Campos, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 4
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: TRANSPORTATION RESEARCH PART E-LOGISTICS AND TRANSPORTATION REVIEW; v. 109, p. 190-204, JAN 2018.
Citações Web of Science: 1
Resumo

We empirically investigate the capacity responses of major incumbent airlines facing the entry of a new low cost carrier in a secondary airport of a multiple airports region. We develop an empirical model that allows for time-varying strategic responses, aiming at identifying possible degrees of route entry threat. We consider the case of the entry of Azul Airlines in the densest conurbation in Brazil. Our results suggest that the incumbents preemptively fortified their flight frequency positions on threatened routes to deter the anticipated march of the newcomer from the secondary airport toward the existing primary airports. (AU)

Processo FAPESP: 13/14914-4 - Avaliação empírica dos impactos competitivos de regras regulatórias de redistribuição de slots em aeroportos
Beneficiário:Alessandro Vinícius Marques de Oliveira
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Regular