Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Logic-based Benders decomposition for the heterogeneous fixed fleet vehicle routing problem with time windows

Texto completo
Autor(es):
Fachini, Ramon Faganello [1] ; Armentano, Vinicius Amaral [1]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Estadual Campinas, Fac Elect & Comp Engn, BR-13083852 Campinas, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 1
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: COMPUTERS & INDUSTRIAL ENGINEERING; v. 148, OCT 2020.
Citações Web of Science: 0
Resumo

This paper presents exact algorithms based on logic-based Benders decomposition and a variant, called branch- and-check, for the heterogeneous fixed fleet vehicle routing problem with time windows. The objective is to service, at the minimal cost, a set of geographically dispersed customers within their time windows by a limited and capacitated fleet of heterogeneous vehicles. The proposed algorithms decompose the problem into a generalized assignment master problem and independent traveling salesman subproblems with time windows. Valid optimality and feasibility cuts are devised to guarantee the convergence of the algorithms, which include enhancements to solve the master problem and the subproblems. Extensive computational experiments on 216 benchmark instances illustrate the effectiveness of the suggested approaches. Instances with up to 100 customers are solved to proven optimality and the results indicate that the best proposed algorithm is competitive with state-of-the-art methods. (AU)

Processo FAPESP: 16/01860-1 - Problemas de corte, empacotamento, dimensionamento de lotes, programação da produção, roteamento, localização e suas integrações em contextos industriais e logísticos
Beneficiário:Reinaldo Morabito Neto
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 16/06566-4 - Algoritmos Ótimos para o Problema de Roteamento de Veículos com Frota Heterogênea, Janelas de Tempo Flexíveis e Tempos de Viagem Estocásticos
Beneficiário:Vinicius Amaral Armentano
Modalidade de apoio: Bolsas no Exterior - Pesquisa