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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Optimal Delivery Scheduling and Charging of EVs in the Navigation of a City Map

Texto completo
Autor(es):
Cerna, Fernando V. [1] ; Pourakbari-Kasmaei, Mahdi [1] ; Romero, Ruben A. [1] ; Rider, Marcos J. [2]
Número total de Autores: 4
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Estadual Paulista, Fac Engn Ilha Solteira, Dept Engn Eletr, BR-15385000 Ilha Solteira - Brazil
[2] Univ Estadual Campinas, Sch Elect & Comp Engn, Dept Syst & Energy, BR-13083852 Campinas, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID; v. 9, n. 5, p. 4815-4827, SEP 2018.
Citações Web of Science: 9
Resumo

This paper presents a mixed integer linear programming model to optimize the costs of maintenance and extra hours tits scheduling a fleet of battery electric vehicles (BEVs) so that the products arc delivered to prespecified delivery points along a route. On this route, each BEV must have an efficient charging strategy at the prespecified charging points. The proposed model considers the average speed of the BEVs, the battery states of charge, and a set of deliveries allocated to each BEV. The charging points are located on urban roads and differ according to their charging rate (fast or ultra-fast). Constraints that guarantee the performance of the fleet's batteries are also taken into consideration. Uncertainties in the navigation of urban roads are modeled using the probability of delay due to the presence of traffic signals, schools, and public works. The routes and the intersections of these routes are modeled as a predefined graph. The results and the evaluation of the model, with and without considering the extra hours, show the effectiveness of this type of transport technology. The models were implemented in AMPI, and solved using the commercial solver CPLEX. (AU)

Processo FAPESP: 16/14319-7 - Alocação on-line de pegada de carbono (carbon footprint): um modelo integrado para gerenciar a redução de emissão de gases de efeito estufa e a demanda de energia elétrica
Beneficiário:Mahdi Pourakbari Kasmaei
Modalidade de apoio: Bolsas no Exterior - Estágio de Pesquisa - Pós-Doutorado
Processo FAPESP: 14/22828-3 - Desenvolvimentos de modelos de programação não linear inteira mista para solução de problema de fluxo de potência ótimo ativo e reativo para sistemas com geradores multi-combustíveis considerando restrições ambientais
Beneficiário:Mahdi Pourakbari Kasmaei
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Pós-Doutorado