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(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Relationism and the Problem of Publicity

Texto completo
Autor(es):
Valente, Matheus [1] ; Verdejo, Victor M. [2]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Estadual Campinas, Ctr Log & Epistemol, Campinas - Brazil
[2] Univ Valencia, Dept Filosofia, Valencia - Spain
Número total de Afiliações: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: PACIFIC PHILOSOPHICAL QUARTERLY; DEC 2021.
Citações Web of Science: 0
Resumo

According to a recently developed family of relational views, whether two concepts C-1 and C-2 are the same is a matter of an external relation in which their tokens stand. In this paper, we highlight the chief contributions of Relationism in the elucidation of concept sameness, present a set of arguments to the effect that relational accounts of concept sameness fail to accommodate a substantive notion of concept publicity, and offer a diagnosis of this result. We conclude that the strengths of non-relational approaches will also need to be considered in order to fully capture what it means for a concept to be public. (AU)

Processo FAPESP: 20/11116-3 - Conectando Mentes Distantes
Beneficiário:Matheus Valente Leite
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Pós-Doutorado