Busca avançada
Ano de início
Entree


Towards Automatic Flow Experience Identification in Educational Systems: A Theory-driven Approach

Texto completo
Autor(es):
Oliveira, Wilk ; Toda, Armando ; Palomino, Paula ; Rodrigues, Luiz ; Isotani, Seiji ; Shi, Lei ; Assoc Comp Machinery
Número total de Autores: 7
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: CHI PLAY'19: EXTENDED ABSTRACTS OF THE ANNUAL SYMPOSIUM ON COMPUTER-HUMAN INTERACTION IN PLAY; v. N/A, p. 8-pg., 2019-01-01.
Resumo

Flow is a state of deep engagement that is highly related to the learning experiences. One of the biggest challenges in this field is to provide automatic and implicit students' flow experience identification in educational systems, contributing to the educational systems design and evaluation improvement. In this paper, we propose a theory-driven based conceptual model, associating student's interaction data logs with each of the flow experience dimensions, towards the automatic flow identification. The main result indicates that eight different kinds of data logs can be associated with the nine original flow experience dimensions and provide the automatic students' flow experience identification. As a future study, we aim to design an educational system capable of obtaining student's data logs conducting a data-driven based study to validate our theoretical study. (AU)

Processo FAPESP: 18/15917-0 - Gamificando ambientes virtuais de aprendizagem: uma abordagem focada na narrativa e experiência do usuário
Beneficiário:Paula Toledo Palomino
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Doutorado
Processo FAPESP: 18/11180-3 - Um sistema de recomendação baseado em dados para apoiar o planejamento da gamificação na educação
Beneficiário:Armando Maciel Toda
Modalidade de apoio: Bolsas no Exterior - Estágio de Pesquisa - Doutorado
Processo FAPESP: 18/07688-1 - Design e detecção automática de experiência de fluxo em estudantes e professores em sistemas educacionais inteligentes gamificados
Beneficiário:Wilk Oliveira dos Santos
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Doutorado
Processo FAPESP: 16/02765-2 - Gamify - Metodologia para Gamificação de Processos e Softwares Educacionais
Beneficiário:Armando Maciel Toda
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Doutorado