Busca avançada
Ano de início
Entree


Changing knowledge and attitudes through citizen science at schools

Texto completo
Autor(es):
Ghilardi-Lopes, Natalia Pirani ; Monteiro, Gustavo Bellini ; Bezerra, Jussara Almeida ; Gonzalez, Janaina Dutra
Número total de Autores: 4
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: CHANGE - THE TRANSFORMATIVE POWER OF CITIZEN SCIENCE; v. 6, p. 5-pg., 2024-01-01.
Resumo

Improving scientific literacy among elementary and high school students is crucial. Here we report the learning outcomes of three Brazilian school initiatives that incorporated citizen science: 1. A cocreated one aimed at investigating biodiversity in a school garden; 2. A collaborative one focused on the phenology and life cycle of angiosperms; and 3. A collaborative initiative aimed at reducing food waste in schools. There is evidence that the initiatives promoted learning, such as: 1. Scientific content knowledge (life cycle of angiosperms, sustainable eating); 2. Procedural skills (asking productive questions; formulating clear and concise hypothesis; collecting precise and accurate data; drawing conclusions); 3. Improved self-efficacy for science; 4. Attitudes (reducing food waste, observing plants more frequently). (AU)

Processo FAPESP: 23/12674-8 - Coprodução de sequência de ensino por investigação (SEI) com o tema Alimentação Sustentável e co-construção de plataforma de ciência cidadã escolar
Beneficiário:Jussara Almeida Bezerra
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Programa Ensino Público
Processo FAPESP: 23/12619-7 - Coprodução de sequência de ensino por investigação (SEI) sobre a biodiversidade no jardim da escola e co-construção de plataforma de ciência cidadã escolar
Beneficiário:Janaina Dutra Gonzalez
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Programa Ensino Público
Processo FAPESP: 22/06862-3 - Ciência aberta e cidadã nas escolas
Beneficiário:Natalia Pirani Ghilardi-Lopes
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Programa Ensino Público