Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Rethinking Tree-Thinking: Cladograms, Ancestors & Evidence

Texto completo
Autor(es):
Brower, Andrew V. Z.
Número total de Autores: 1
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: AMERICAN BIOLOGY TEACHER; v. 78, n. 5, p. 380-384, MAY 2016.
Citações Web of Science: 1
Resumo

I offer comments on two recent articles in The American Biology Teacher by Davenport and colleagues addressing the interpretation and construction of phylogenetic trees. The ``tree-thinking{''} literature suggests that students need to acquire a clear understanding of the meaning of phylogenetic tree diagrams. To this end, I provide clarifications of terminology and address the problematical status of ``ancestors.{''} Cladograms are not genealogies viewed from a distance, but empirical hypotheses of relationship based on the distribution of shared derived character states. I describe an exercise employed in an introductory systematics course that emphasizes the empirical activities of character delimitation and formation of groups based on those characters. (AU)

Processo FAPESP: 12/50260-6 - Estruturação e evolução da biota amazônica e seu ambiente: uma abordagem integrativa
Beneficiário:Lúcia Garcez Lohmann
Linha de fomento: Auxílio à Pesquisa - Programa BIOTA - Temático