Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Optimal Selection of Navigation Modes of HEVs Considering CO2 Emissions Reduction

Texto completo
Autor(es):
Cerna, Fernando V. [1] ; Pourakbari-Kasmaei, Mahdi [2] ; Contreras, Javier [3] ; Gallego, Luis A. [1]
Número total de Autores: 4
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Estadual Londrina, Dept Elect Engn, BR-86057970 Londrina - Brazil
[2] Aalto Univ, Dept Elect Engn & Automat, Espoo 02150 - Finland
[3] Univ Castilla La Mancha, Escuela Tecn Super Ingenieros Ind, E-13071 Ciudad Real - Spain
Número total de Afiliações: 3
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: IEEE TRANSACTIONS ON VEHICULAR TECHNOLOGY; v. 68, n. 3, p. 2196-2206, MAR 2019.
Citações Web of Science: 5
Resumo

In this paper, a mixed-integer linear programming model is proposed to optimize hybrid electric vehicle (HEV) navigation modes on the city map, namely the problem of the optimal selection of navigation modes (OSNMs). The OSNMs problem of the HEV as part of the operating strategy is obtained considering a constraint set related to CO2 emissions reduction, efficient battery charging, and the optimal scheduling of deliveries. Uncertainties in the HEV navigation on urban roads are modeled using probability values assigned to an established set of traffic density values according to the levels of service. The model is implemented in a mathematical programming language (AMPL) and solved using the commercial solver CPLEX. The case study considers real data related to the Prius Prime technology and shows the effectiveness of automating the HEV navigation modes considering CO2 emissions reduction levels during an operating strategy. (AU)

Processo FAPESP: 16/14319-7 - Alocação on-line de pegada de carbono (carbon footprint): um modelo integrado para gerenciar a redução de emissão de gases de efeito estufa e a demanda de energia elétrica
Beneficiário:Mahdi Pourakbari Kasmaei
Modalidade de apoio: Bolsas no Exterior - Estágio de Pesquisa - Pós-Doutorado
Processo FAPESP: 14/22828-3 - Desenvolvimentos de modelos de programação não linear inteira mista para solução de problema de fluxo de potência ótimo ativo e reativo para sistemas com geradores multi-combustíveis considerando restrições ambientais
Beneficiário:Mahdi Pourakbari Kasmaei
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Pós-Doutorado