Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

An Exploratory Study of Directly Taught and Emergent Relations in an Elderly Woman with Alzheimer's Disease

Texto completo
Autor(es):
Aggio, Natalia Maria [1, 2] ; Teixeira, Isabela de Oliveira [3, 2] ; de Rose, Julio C. [3, 2]
Número total de Autores: 3
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Brasilia, Brasilia, DF - Brazil
[2] Inst Nacl Ciencia & Tecnol Comportamento Cognicao, Sao Carlos - Brazil
[3] Univ Fed Sao Carlos, Sao Carlos - Brazil
Número total de Afiliações: 3
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: PSYCHOLOGICAL RECORD; v. 71, n. 3, p. 493-497, SEP 2021.
Citações Web of Science: 0
Resumo

At present, there is no clear demonstration of equivalence class formation in elderly participants with neurocognitive disorders. We attempted to establish equivalence classes with a patient with Alzheimer's disease, starting with relations maintained in her repertoire, so that she could learn by exclusion. After baseline training she acquired arbitrary conditional discriminations and tests suggested the emergence of symmetry and transitivity. Inclusion of a third comparison disrupted performance. Some methodological aspects of this exploratory study may contribute to future research with this particularly challenging population. (AU)

Processo FAPESP: 14/50909-8 - INCT 2014: Comportamento, Cognição e Ensino (INCT-ECCE): aprendizagem relacional e funcionamento simbólico
Beneficiário:Deisy das Graças de Souza
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático