Busca avançada
Ano de início
Entree


Combining statistics: the role of phonotactics on cross-situational word learning

Texto completo
Autor(es):
Dal Ben, Rodrigo ; Souza, Debora de Hollanda ; Hay, Jessica F.
Número total de Autores: 3
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA; v. 35, n. 1, p. 8-pg., 2022-09-28.
Resumo

Language learners can rely on phonological and semantic information to learn novel words. Using a cross-situational word learning paradigm, we explored the role of phonotactic probabilities on word learning in ambiguous contexts. Brazilian-Portuguese speaking adults (N = 30) were exposed to two sets of word-object pairs. Words from one set of labels had slightly higher phonotactic probabilities than words from the other set. By tracking co-occurrences of words and objects, participants were able to learn word-object mappings similarly across both sets. Our findings contrast with studies showing a facilitative effect of phonotactic probability on word learning in non-ambiguous contexts. (AU)

Processo FAPESP: 15/26389-7 - Extração de palavras e mapeamento com estímulos visuais ao longo de tentativas ambíguas sequenciais e simultâneas
Beneficiário:Rodrigo Dal Ben de Souza
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Doutorado
Processo FAPESP: 18/04226-7 - Segmentação de fala e aprendizagem de palavras entre tentativas em paralelo
Beneficiário:Rodrigo Dal Ben de Souza
Modalidade de apoio: Bolsas no Exterior - Estágio de Pesquisa - Doutorado
Processo FAPESP: 08/57705-8 - Instituto de Estudos sobre Comportamento, Cognição e Ensino
Beneficiário:Deisy das Graças de Souza
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 14/50909-8 - INCT 2014: Comportamento, Cognição e Ensino (INCT-ECCE): aprendizagem relacional e funcionamento simbólico
Beneficiário:Deisy das Graças de Souza
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático