Busca avançada
Ano de início
Entree


Recombinative Generalization: An Exploratory Study in Musical Reading

Texto completo
Autor(es):
Perez, William Ferreira ; de Rose, Julio C.
Número total de Autores: 2
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: ANALYSIS OF VERBAL BEHAVIOR; v. 26, n. 1, p. 5-pg., 2010-01-01.
Resumo

The present study aimed to extend the findings of recombinative generalization research in alphabetical reading and spelling to the context of musical reading. One participant was taught to respond discriminatively to six two-note sequences, choosing the corresponding notation on the staff in the presence of each sequence. When novel three-and four-note sequences were presented, she selected the corresponding notation. These results suggest the generality of previous research to the context of musical teaching. (AU)

Processo FAPESP: 08/57705-8 - Instituto de Estudos sobre Comportamento, Cognição e Ensino
Beneficiário:Deisy das Graças de Souza
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 03/09928-4 - Relações emergentes entre estímulos e função simbólica: implicações para o comportamento, o conhecimento e o ensino
Beneficiário:Júlio César Coelho de Rose
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Programa PRONEX - Temático