Busca avançada
Ano de início
Entree


Integrating Students' Real-Time Gaze in Teacher-Student Interactions: Case Studies on the Benefits and Challenges of Eye Tracking in Primary Education

Texto completo
Autor(es):
Soares, Raimundo da Silva ; Pinheiro, Eneyse Dayane ; Oku, Amanda Yumi Ambriola ; Rizzo, Marilia Biscaia ; Vieira, Carolinne das Neves ; Sato, Joao Ricardo
Número total de Autores: 6
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: APPLIED SCIENCES-BASEL; v. 14, n. 23, p. 17-pg., 2024-12-01.
Resumo

Integrating neuroscience techniques, such as eye tracking, into educational practices has opened new avenues for understanding the cognitive processes underlying learning. This study investigates the feasibility and practicality of using eye tracking as a supportive tool for educators in primary school settings. By taking into account eye-tracking features in lesson plans and instruction, this study explores the benefits and challenges of this technology from teachers' perspective. The findings reveal that eye tracking can enhance interactivity, maintain student attention, and provide immediate feedback, thereby aiding in identifying student difficulties that may otherwise go unnoticed. However, the study also highlights concerns related to technical complexities, data privacy, and the need for teacher training to utilize and interpret eye-tracking data effectively. These insights contribute to a nuanced understanding of how eye-tracking technology can be implemented in educational settings, offering potential pathways for personalized teaching and improved learning outcomes. (AU)

Processo FAPESP: 23/18337-3 - Das células às interações sociais: uma abordagem integrativa baseada em IA para revelar os mecanismos subjacentes dos comportamentos e fenótipos humanos
Beneficiário:André Fujita
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 23/12217-6 - A relevância de canais de curta distância no desenvolvimento de espectroscopia funcional no infravermelho próximo: avaliação em redes funcionais
Beneficiário:Amanda Yumi Ambriola Oku
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Programa Capacitação - Treinamento Técnico
Processo FAPESP: 21/05332-8 - Coorte de alto risco para transtornos psiquiátricos: seguimento de 10 anos
Beneficiário:Rodrigo Affonseca Bressan
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 23/02538-0 - Séries temporais, ondaletas, dados de alta dimensão e aplicações
Beneficiário:Aluísio de Souza Pinheiro
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático