Busca avançada
Ano de início
Entree
(Referência obtida automaticamente do Web of Science, por meio da informação sobre o financiamento pela FAPESP e o número do processo correspondente, incluída na publicação pelos autores.)

Using class-specific compound consequences to teach dictated and printed letter relations to a child with autism

Texto completo
Autor(es):
Varella, Andre A. B. [1] ; de Souza, Deisy G. [1]
Número total de Autores: 2
Afiliação do(s) autor(es):
[1] Univ Fed Sao Carlos, Brazil Inst Nacl Ciencia & Technol Comportamento, BR-13565905 Sao Carlos, SP - Brazil
Número total de Afiliações: 1
Tipo de documento: Artigo Científico
Fonte: JOURNAL OF APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS; v. 48, n. 3, p. 675-679, SEP 2015.
Citações Web of Science: 2
Resumo

The effects of class-specific compound consequences embedded in an identity-matching task to establish arbitrary emergent relations were evaluated. A 3-year-old child with autism was taught identity relations between lowercase letters (Set 1) and uppercase letters (Set 2). A compound stimulus that consisted of an auditory component (dictated letter name) and a visual component (an uppercase letter for Set 1 or lowercase letter for Set 2) followed correct responses. All targeted arbitrary relations emerged (uppercase-lowercase, lowercase-uppercase, dictated name/uppercase, and dictated name/lowercase), suggesting that this procedure may be useful for teaching. (AU)

Processo FAPESP: 08/57705-8 - Instituto de Estudos sobre Comportamento, Cognição e Ensino
Beneficiário:Deisy das Graças de Souza
Modalidade de apoio: Auxílio à Pesquisa - Temático
Processo FAPESP: 13/06734-6 - Efeitos do estabelecimento de repertórios conceituais "maior que" e "menor que" na emergência de relações ordinais em indivíduos com autismo
Beneficiário:André Augusto Borges Varella
Modalidade de apoio: Bolsas no Brasil - Pós-Doutorado