Advanced search
Start date
Betweenand

From theory to practice: the foundations for training students to make collaborative concept maps

Grant number: 08/04709-6
Support Opportunities:Research Grants - Meeting - Abroad
Start date: September 16, 2008
End date: September 27, 2008
Field of knowledge:Humanities - Education - Educational Teaching and Learning
Principal Investigator:Paulo Rogerio Miranda Correia
Grantee:Paulo Rogerio Miranda Correia
Host Institution: Escola de Artes, Ciências e Humanidades (EACH). Universidade de São Paulo (USP). São Paulo , SP, Brazil
Articles published in Agência FAPESP Newsletter about the research grant:
More itemsLess items
Articles published in other media outlets ( ):
More itemsLess items
VEICULO: TITULO (DATA)
VEICULO: TITULO (DATA)

Scientific publications (4)
(References retrieved automatically from Web of Science and SciELO through information on FAPESP grants and their corresponding numbers as mentioned in the publications by the authors)
CAMILA APARECIDA TOLENTINO CICUTO; PAULO ROGÉRIO MIRANDA CORREIA. Análise de vizinhança: uma nova abordagem para avaliar a rede proposicional de mapas conceituais. Revista Brasileira de Ensino de Física, v. 34, n. 1, p. 1-10, . (08/04709-6, 11/09941-7, 06/03083-0)
PAULO ROGÉRIO MIRANDA CORREIA; GISLAINE BANCHETTI CORDEIRO; CAMILA APARECIDA TOLENTINO CICUTO; PATRÍCIA GRANDINO JUNQUEIRA. Nova abordagem para identificar conexões disciplinares usando mapas conceituais: em busca da interdisciplinaridade no Ensino Superior. Ciência e Educação, v. 20, n. 2, p. 467-479, . (08/04709-6, 11/09941-7, 06/03083-0)
DANIEL MENEZES SILVESTRE; JULIANA NAOZUKA; PAULO ROGÉRIO MIRANDA CORREIA; CASSIANA SEIMI NOMURA. Experimento utilizando grãos para explorar a calibração em análises químicas. Química Nova, v. 37, n. 9, p. 1545-1549, . (08/04709-6, 11/09941-7, 12/11998-0, 12/22693-5)
PAULO ROGÉRIO MIRANDA CORREIA; AMANDA CRISTINA DA SILVA; JERSON GERALDO ROMANO JUNIOR. Mapas conceituais como ferramenta de avaliação na sala de aula. Revista Brasileira de Ensino de Física, v. 32, n. 4, p. 4402-1-4402-8, . (08/04709-6, 06/03083-0)